Obywatel polski przebywający ta terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązany wykonywać obowiązek meldunkowy określony w ustawie z dnia 24 września 2010 roku o ewidencji ludności
(Dz.U. 2017.657 t.j z dnia 2017.03.28 z późn. zm.)
Zameldowanie na pobyt stały lub czasowy służy wyłącznie celom ewidencyjnym i ma na celu potwierdzenie faktu pobytu osoby w miejscu, w którym się zameldowała.
- Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu
- Obowiązku meldunkowego można dopełnić przez pełnomocnika legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017 r. poz. 1257), po potwierdzeniu przez pełnomocnika jego tożsamości za pomocą dokumentu tożsamości albo po uwierzytelnieniu pełnomocnika na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne
- Obowiązku meldunkowego można dopełnić w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne
Obywatel polski dokonuje zameldowania na pobyt stały lub czasowy:
Urząd Miejski, Biuro Spraw Obywatelskich, pokój nr 4.
Opłaty
Czynność zameldowania jest wolna od opłat
Wydanie zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt czasowy podlega opłacie skarbowej
w wysokości 17 zł.
Wyłączenia z opłaty skarbowej określono w art. 2 ustawy z dnia 16 listopada 2006
o opłacie skarbowej
(Dz. U. z 2016.1827 t.j. z dnia 2016.11.10 z poźn. zm.)
- ustawa z dnia 24 września 2010 roku o ewidencji ludności
(Dz.U. 2017.657 t.j z dnia 2017.03.28 z późn. zm.)
- rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017
roku w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy
wykonywaniu obowiązku meldunkowego
(Dz.U. 2017.2411 z dnia 2017.12.22 z późn. zm)
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks Postepowania Administracyjnego
(Dz.U. 2017.1257 t.j. z dnia 2017.06.27 z późn. zm.)
- ustawa z dnia 17 lutego 2005 roku o informatyzacji działalności podmiotów
realizujących zadania publiczne
(Dz.U. 2017.570 t.j z dnia 2017.03.17)
od decyzji organu gminy przysługuje odwołanie do właściwego miejscowo Wojewody
Jeżeli dane zgłoszone do zameldowania lub wymeldowania budzą wątpliwości o zameldowaniu lub wymeldowaniu rozstrzyga organ gminy w drodze decyzji administracyjnej.
Zameldowania w stosunku do dzieci, obywateli polskich zamieszkujących na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, urodzonych na terytorium RP, dokonuje z urzędu kierownik urzędu stanu cywilnego sporządzający akt urodzenia. Zameldowanie na pobyt stały lub czasowy następuje z dniem sporządzenia aktu urodzenia, w miejscu stałego albo czasowego pobytu rodziców albo tego z rodziców, u którego dziecko faktycznie przebywa.
Realizacja: IDcom-web.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2018 Urząd Miejski w Leżajsku