Miasto Leżajsk zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://lezajsk.um.bipgmina.pl.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.
37-300 Leżajsk, ul. Rynek 1
Tel.: (17) 242 73 33
Faks: (17) 242 73 33
E-mail: uml@miastolezajsk.pl
Strona internetowa: miastolezajsk.pl
Aktualnie trwają prace nad konwersją wszystkich plików PDF do wersji dostępnych cyfrowo.
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:
Przemysław Jodkowski
Koordynatorzy Zespołu ds. dostępności.
Procedury odwoławcze:
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Wnioski o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej:
Zgodnie z art. 29 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, każdy - bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego - ma prawo złożyć do podmiotu publicznego informację o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, o których mowa odpowiednio w art. 6 pkt 1 lub 3 cyt. ustawy.
Osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy po wykazaniu interesu faktycznego (wskazaniu realnej potrzeby skorzystania z usług danego podmiotu), ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej.
Zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności, następuje bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe w terminie, podmiot niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
W przypadkach uzasadnionych wyjątkowymi okolicznościami, gdy zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, podmiot publiczny niezwłocznie zawiadamia wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności.
Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej.
W przypadku gdy podmiot publiczny nie zapewni wnioskodawcy dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej służy prawo złożenia skargi na brak dostępności. Skargę wnosi się do Prezesa Zarządu PFRON.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności cyfrowej lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Budynek trzykondygnacyjny (parter, I piętro, II piętro). Budynek posiada trzy wejścia: Pierwsze wejście, od strony ronda - usytuowane na poziomie chodnika - istnieje możliwość otwarcia obu skrzydeł i przejazd wózkiem dziecięcym oraz wjazd z osobą poruszającą się na wózku inwalidzkim. (Dostęp do pokoi: nr 1; nr 2; nr 3; 4), Drugie wejście od podcieni - wejście techniczne niedostępne dla osób postronnych, nie jest dostosowane dla osób ze szczególnymi potrzebami ponieważ posiada barierę architektoniczną w postaci schodków. Trzecie wejście od strony Urzędu Stanu Cywilnego – jest wyposażone w podjazd dla wózków, oraz poręcz. (Dostęp do pokoi: nr 6; nr 7; nr 8; nr 9) Na parterze budynku znajdują się: Straż Miejska – pokój nr 1, Referat Mienia Komunalnego i Gospodarki Gruntami – pokój nr 2, Referat Zespołu Obsługi – pokój nr 3, Biuro Spraw Obywatelskich – pokój nr 4, Biuro Ochrony Środowiska – pokój nr 6, Podatki – pokój nr 7, KASA – pokój nr 8, Urząd Stanu Cywilnego – pokój nr 9 Piętra urzędu nie są dostępne dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich ze względu na brak windy oraz platform przyschodowych. Jeśli jest taka potrzeba, pracownicy z referatów ulokowanych na piętrach budynku - po wezwaniu - zejdą i będzie możliwość załatwienia sprawy w pokoju nr 3 (na parterze). Taką potrzebę można zgłosić wcześniej, umawiając się telefonicznie (17) 242 73 33. Na pierwszym piętrze znajduje się: Sekretariat – pokój nr 10, BURMISTRZ LEŻAJSKA – pokój nr 12 ZASTĘPCA BURMISTRZA – pokój nr 11 SEKRETARZ MIASTA – pokój nr 14 Biuro Informatyki – pokój nr 15, Skarbnik – pokój nr 17 Referat Infrastruktury Miejskiej i Inwestycji – pokoje nr 18,19,20 Piętro drugie: Biuro Architekta Miejskiego – pokój nr 21, Stanowisko ds. zamówień publicznych – pokój nr 22, Stanowisko ds. funduszy unijnych, promocji i kultury – pokój nr 23 Stanowisko ds. Obrony Cywilnej i Zarządzania Kryzysowego – pokój nr 26 Stanowisko ds. Oświaty – pokój nr 28 Referat Organizacyjny i Obsługi Rady – pokój nr 27, w sprawach archiwum urzędu pokój nr 28
Dostępne na parterze budynku. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Toalety w budynku Urzędu nie są przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Toaleta przystosowana dla niepełnosprawnych znajduje się ok. 10 m od budynku urzędu, na skwerze ks. Lubasa - wejście od strony ul. Jarosławskiej.
Niedostępne dla osób o szczególnych potrzebach
Brak windy.
Brak pochylni
Brak platform
W odległości ok. 10 m od budynku urzędu (od strony ronda) znajduje się parking z wydzielonym miejscem parkingowym dla osoby niepełnosprawnej. Drugie, wydzielone miejsce znajduje się od strony wejścia do USC.
Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku brak informacji głosowych
W budynku brak pętli indukcyjnych.
Tłumacz języka migowego dostępny po uprzednim umówieniu wizyty. Wniosek o zapewnienie tłumacza języka migowego: https://www.miastolezajsk.pl/download/attachment/7590/wniosek-o-tlumacza-jezyka-migowego.docx
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Miejski w Leżajsku