Urząd Miejski, Biuro Spraw Obywatelskich, pokój nr 4.
Opłata za udostępnienie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL wynosi 31 zł; nr konta: 70109025900000000144889286
W związku z nowelizacją ustawy o ewidencji ludności, od dnia 1 lipca 2019 r. właściwe do udostępniania danych jednostkowych z rejestru PESEL są wyłącznie organy gmin. Wniosek o udostępnienie danych z rejestru PESEL można złożyć w dowolnym organie gminy na terenie kraju.
Zasady udostępniania danych jednostkowych są jednakowe z rejestru PESEL oraz rejestru mieszkańców.
Złożony wniosek sprawdzany jest pod względem formalnym, weryfikowana jest również wskazana we wniosku podstawa prawna oraz dokumenty przedstawione przez wnioskodawcę potwierdzające istnienie interesu prawnego. Wniosek rozpatrywany jest w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku. W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia. Po przeprowadzeniu postępowania organ udostępnia dane bądź odmawia ich udostępnienia w drodze decyzji administracyjnej.
Zgodnie z art. 35 § 3 kpa załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca , a sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wczęcia postępowania, zaś w postępowaniu odwoławczym - w ciągu miesiąca od dnia otrzymania odwołania.
- ustawa z dnia 24 września 2010 roku o ewidencji ludności
- ustawa z dnia 17 lutego 2005 roku o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej
- ustawa z dnia 10 maja 2018 r. roku o ochronie danych osobowych
- Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 26 czerwca 2019 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z rejestru mieszkańców i rejestru PESEL oraz trybu uzyskiwania zgody na udostepnienie danych po wykazaniu interesu faktycznego
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 2017 roku w sprawie opłat za udostępnianie danych z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL
Odmowa udostepnienia danych następuje w drodze decyzji administracyjnej, od której przysługuje odowołanie do właściwego miejscowo Wojewody.
Od dnia 1 lipca 2019 r. podmioty publiczne, które nie posiadają decyzji administracyjnej, na podstawie której uzyskały dostęp do rejestru PESEL/ rejestrów mieszkańców za pomocą urządzeń teletransmisji danych, w danym roku kalendarzowym, będą mogły uzyskać maksymalnie 300 danych jednostkowych z rejestru PESEL albo 300 danych jednostkowych z poszczególnych lokalnych rejestrów mieszkańców, prowadzonych zgodnie z właściwością miejscową przez dany organ gminy.
Po wykorzystaniu limitu, w przypadku skierowania kolejnych wniosków, organ gminy zobowiązany będzie do wydania postanowienia w przedmiocie odmowy wszczęcia postępowania.
Obowiązek przetwarzania danych osobowych następuje na podstawie przepisów prawa Ustawa z dnia 24 września 2010 roku art. 46-47. Szczegóły i zakres przetwarzania znajdują się w klauzuli informacyjnej opublikowanej na stronie BIP Urzędu Miejskiego w Leżajsku
https://bip-v1-files.idcom-jst.pl/sites/3097/wiadomosci/422559/files/0407_so_2020.pdf
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Miejski w Leżajsku