Zawiadomienie o zgromadzeniu

Jednostka prowadząca

Wymagane dokumenty

Zawiadomienie o zamiarze zorganizowania zgromadzenia winno zawierać:.

  1. Imię i nazwisko organizatora zgromadzenia, jego numer PESEL albo  rodzaj i numer  dokumentu tożsamości w przypadku osoby nieposiadającej numeru PESEL, adres do korespondencji, adres poczty elektronicznej i numer telefonu umożliwiające kontakt z nim, a w przypadku gdy organizatorem zgromadzenia jest osoba prawna lub inna organizacja – jej nazwę i adres siedziby oraz imię i nazwisko osoby wnoszącej zawiadomienie w imieniu organizatora zgromadzenia, jej numer PESEL albo rodzaj i numer dokumentu tożsamości w przypadku osoby nieposiadającej numeru PESEL, adres do korespondencji, adres poczty elektronicznej i numeru telefonu umożliwiające kontakt z tą osobą;
  2. Imię i nazwisko przewodniczącego zgromadzenia ,jego numer PESEL albo rodzaj i numer  dokumentu tożsamości w przypadku osoby nieposiadającej numeru PESEL, adres do korespondencji, adres poczty elektronicznej i numer telefonu umożliwiające kontakt z nim;
  3. Cel zgromadzenia, w tym wskazanie spraw publicznych, których ma dotyczyć zgromadzenie;
  4. Datę, godzinę i miejsce rozpoczęcia zgromadzenia, przewidywany czas trwania, przewidywaną liczbę uczestników oraz ewentualną trasę przejścia ze wskazaniem miejsca zakończenia   zgromadzenia;
  5. Informację o środkach służących zapewnieniu pokojowego przebiegu zgromadzenia, o ile organizator zgromadzenia je zaplanował.

 

Do zawiadomienia o zamiarze zorganizowania zgromadzenia załącza się:

  • Pisemną zgodę na przyjęcie obowiązków przewodniczącego zgromadzenia w przypadku jego wyznaczenia a gdy zawiadomienia o zamiarze zorganizowania zgromadzenia wniesiono za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zamiast pisemnej zgody na przyjęcie obowiązków przewodniczącego zgromadzenia można dołączyć  elektroniczną kopię tego dokumentu. Zgoda stanowi załącznik do zawiadomienia.
  • Zdjęcie organizatora zgromadzenia lub zdjęcie przewodniczącego zgromadzenia w przypadku jego wyznaczenia.

 

Zawiadomienie o zamiarze zorganizowania zgromadzenia w trybie uproszczonym

  1. Wniosek zawierający imię i nazwisko organizatora zgromadzenia, jego PESEL albo rodzaj i numer dokumentu tożsamości w przypadku osoby nieposiadającej nr PESEL, adres poczty elektronicznej i numer telefonu umożliwiające kontakt z nim;
  2. Datę, godzinę i miejsce rozpoczęcia zgromadzenia, przewidywany czas trwania, przewidywaną liczbę uczestników oraz ewentualna trasę przejścia ze wskazaniem miejsca zakończenia zgromadzenia.
  3. Ewentualne zagrożenia, które w jego ocenie mogą pojawić się w trakcie zgromadzenia.

Zawiadomienie to przekazuje się do Miejskiego Centrum Zarządzania Kryzysowego telefonicznie lub na adres poczty elektronicznej podanej na stronie BIP Urzędu Miejskiego w Leżajsku.

 

Miejsce złożenia dokumentów

Miejsce załatwienia sprawy/adres korespondencyjny:

Organizator zgromadzenia publicznego zawiadamia organ gminy w jeden z  wybranych  sposobów:

  1. Pisemnie - sekretariat Urzędu Miasta w Leżajsku lub ustnie do protokołu, pok. 26 .
  2. Za pomocą faksu na nr 17 242 73 33.
  3. Za pomocą środków komunikacji elektronicznej używając elektroniczną skrzynkę podawczą w BIP zakładka elektroniczna skrzynka podawcza.Zgłoszenia dokonuje wyłącznie osoba posiadająca ważny kwalifikowany certyfikat lub podpis potwierdzony profilem zaufanym ePUAP.

Termin i sposób załatwienia

Sposób załatwienia sprawy: 

Zawiadomienie o zgromadzeniu nie wymaga wydania decyzji administracyjnej organu.

Organizator zgromadzenia publicznego zawiadamia organ gminy w taki sposób, aby wiadomość o zgromadzeniu dotarła nie później niż na 6 dni, i nie wcześniej niż  30 dni  przed datą zgromadzenia.

Jeżeli wniesiono zawiadomienia o zamiarze zorganizowania dwóch lub więcej liczby zgromadzeń, które mają zostać zorganizowane chociażby częściowo w tym samym miejscu i czasie, i nie jest możliwe ich odbycie w taki sposób, aby ich przebieg nie zagrażał życiu lub zdrowiu ludzi albo mieniu w znacznych rozmiarach, o pierwszeństwie wyboru miejsca i czasu zgromadzenia decyduje kolejność wniesienia zawiadomień.

Organ gminy, po otrzymaniu zawiadomienia o zamiarze zorganizowania zgromadzenia, udostępnia niezwłocznie na stronie podmiotowej w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP) informacje o miejscu i terminie organizowanego zgromadzenia.

Zawiadomienie  o zgromadzeniu publicznym podlega badaniu zgodności z prawem oraz czy nie  spowoduje zagrożenia życia, zdrowia lub mienia w znacznych rozmiarach.

 

Inne informacje

Organ gminy zakazuje zgromadzenia nie później niż 96 godzin przed planowaną datą planowaną zgromadzenia, jeżeli:

  1. jego cel narusza wolność pokojowego zgromadzenia się lub narusza przepisy ustaw karnych,
  2. odbycie zgromadzenia może zagrażać życiu lub zdrowiu ludzi albo mieniu w znacznych rozmiarach.

Decyzję o zakazie zgromadzenia udostępnia się niezwłocznie na stronie podmiotowej w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP) i przekazuje ją organizatorowi zgromadzenia za pomocą środków komunikacji elektronicznej wraz z informacją o jej udostępnieniu, jednocześnie przekazuje tę decyzję wraz z aktami sprawy właściwemu sądowi okręgowemu.

Decyzję o zakazie zgromadzenia uważa się za doręczoną z chwilą udostępnienia jej w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP) na stronie podmiotowej organu gminy.

 

Formularze i załączniki

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Stanowisko ds. zarządzania kryzysowego
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Magdalena Borek
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 13 maja 2022 12:54
Dokument wprowadzony do BIP przez: Dawid Wiech
Ilość wyświetleń: 319
12 lutego 2024 13:47 (Dawid Wiech) - Aktualizacja danych sprawy.
12 lutego 2024 13:43 (Dawid Wiech) - Aktualizacja danych sprawy.
13 maja 2022 13:13 (Dawid Wiech) - Aktualizacja danych sprawy.